ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Super Sushi: πώς ωφελούν την υγεία μας;


  • Το sushi αποτελεί το συνδυασμό ρυζιού με ψάρι, θαλασσινά ή λαχανικά.

    Το sushi αποτελεί το συνδυασμό ρυζιού με ψάρι, θαλασσινά ή λαχανικά.

Πώς ωφελούν την υγεία μας τα ευεργετικά συστατικά αυτού του ιαπωνικού φαγητού; Σας… εισάγουμε στον κόσμο της ασιατικής κουζίνας και μετράμε μαζί σας θερμίδες.

Τι είναι το sushi;
Το sushi αποτελεί το συνδυασμό ρυζιού με ψάρι, θαλασσινά ή λαχανικά. Οι σημαντικότερες επιλογές που έχει να κάνει κανείς όταν αποφασίσει να πειραματιστεί με την ιαπωνική κουζίνα είναι: τόνος, καπνιστός σολομός, χταπόδι, χέλι, καβούρι ή γαρίδα. Τα sushi μπορούν να καταναλωθούν, χρησιμοποιώντας τα ειδικά ξυλάκια, γνωστά ως chopsticks, ή και με τα χέρια.

Οφέλη στην υγεία
• Είναι χαμηλά σε χοληστερόλη, λιπαρά και θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες (ιδιαίτερα αν χρησιμοποιείται καστανό ρύζι).
• Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος B και ιχνοστοιχεία, όπως το σελήνιο, αλλά και τα ω-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 είναι γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες π.χ. αντιφλεγμονώδη, αντι-αρρυθμικές και αντι- υπερτασικές ιδιότητες, βοηθώντας στην καταπολέμηση χρόνιων παθήσεων όπως καρδιαγγειακά, αρθρίτιδα και μείωση της πιθανότητας για κατάθλιψη. 
• Το φύκι που αποτελεί τη «μεμβράνη» του sushi αποτελεί ένα μοναδικό υλικό πλούσιο σε ασβέστιο και σίδηρο, βιταμίνες Α και C, ενώ είναι μία από τις ελάχιστες φυτικές πηγές της πολύτιμης για το νευρικό σύστημα Βιταμίνης Β12. 
• Η πιπερόριζα (ginger) που ως συνήθως συνοδεύει τα sushi είναι εμπλουτισμένη με ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου.
• Oι μερίδες είναι σχετικά μικρές για τα ελληνικά δεδομένα και αποτελούνται από μικρά κομματάκια-μπουκιές, βοηθώντας στην αργή κατανάλωση τροφής.

Λεξιλόγιο των sushi.
• Maki roll: φιλέτο ψαριού, θαλασσινού ή λαχανικού, τυλιγμένο με ρύζι και φύκι.
• Nigiri: λεπτοκομμένο ωμό φιλέτο ψαριού ή θαλασσινού, που σερβίρεται πάνω σε ρύζι.
• Wasabi: γιαπωνέζικο είδος μουστάρδας με πράσινο χρώμα και με ιδιαίτερα έντονη καυτερή γεύση.
• Sashimi: είναι ωμό, παγωμένο, κομμένο σε λεπτές φέτες, και δεξιοτεχνικά τακτοποιημένο ψάρι επάνω σε ωραίες επιφάνειες.
• Nori: βαθυπράσινο ξερό φύκι.

Τι να αποφύγετε σε ένα γεύμα με sushi:
• Οτιδήποτε tempura ή katsu,τηγανητό π.χ. Shrimp tempura roll
• Τηγανητό ρύζι
• Rolls με τυρί κρέμα π.χ. Philadelphia roll

Πόσες θερμίδες έχουν τα sushi;
1 ρολό καλιφόρνια: 65 kcal , 1 sushi ρύζι με σολομό από πάνω: 50 kcal, 3 λεπτά φετάκια σασίμι σολομού ή τόνου: 75 kcal, 1 ρολό sushi με γαρίδα τεμπούρα: 70 kca.l

Προσοχή!
Aν είστε έγκυος ή έχετε πεσμένο ανοσοποιητικό, καλό θα ήταν να απορρίψετε το ωμό ψάρι και το χέλι, λόγω της πιθανής ύπαρξης βακτηρίων και παρασίτων.


Tags: sushi, ψάρι, θαλασσινά ή λαχανικά, ομορφιά, υγεία, διατροφή, διατροφολόγος

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)